fredag 17 oktober 2008

med kärlek från sjuttiotalet

vi möttes och kände
något som dom brände
vi fick inte finnas till
på det sätt vi vill.
Drömmen om vad vi tillsammans kunde blir
Drömmen om en gemenskap varm och fri.
Drömmen om att få det jag alltid varit tvungen att ge.
Drömmen som krachade när jag
åter vaknade och fick se,
när jag fick se att du var inte
till för mig
och
jag var inte menad åt dig.
men att få den man älskar
är nog svårare än att
älska den man får.
jag läste en gång att alla
måste vi ha i tankarna
som man delar livets olika
sidor med.
alla måste vi någon gång få
drömma och hoppas
att vi ska få det vi vill ha.
Det är drömmen
hoppet och tron
som för oss vidare
och hjälper oss att överleva.
Så älskling
låt oss säga adjö idag
och
åter mötas i morgon
som kamrater.
vi kom
vi såg
vi gick
vi upplevde
vi lärde
vi fick
något som förrunnats oss två
det var lärorikt att ett tag dig få rå.















Inga kommentarer: