torsdag 1 januari 2009

Årets första dag!

Ett nytt år har precis fötts och än är det ett oskrivet blad. Jag ser med spänd förväntan fram emot att få delta i livet under 2009. Att få se det som jag en gång upplevde som jobbigt och svårt,kanske bli just det som hjälper mig till det som kan bli bättre.
Jag har börjat mitt år tillsammans med underbara människor som bara ger mig glädje och kraft utan att de kanske vet om det. Människor som får mig att skratta och njuta av att vara jag.
Samtidigt som en gnagande oro förlamar mig mitt i all glädje. Jag blir påmind om dig, du bara dyker upp i min tanke. Jag blir påmind om vad jag behöver göra men som jag drar mig för. Eller jag kanske inte ska......
Året har bara börjat, den första dagen är snart slut. Den har varit fylld med precis det som jag behövde idag. En skopa glädje blandad med oro, tacksamhet och hopp!

Inga kommentarer: