lördag 20 december 2008

Längtan efter det perfekta.

När vi strävar efter det perfekta så förlorar vi glädjen och lyckan! Det blir ett gnagande på lyckan. Kan inte känna sig lycklig! Vi når aldrig det vi längtar efter! Perfektionism finns inte och lyssna till ditt hjärta.
”Jag vill hitta hem till mig själv, jag har aldrig varit där.”
Vi flyttar hemifrån redan som spädbar. Det jag trott att jag måste ha, har alltid legat längre bort. Hur kan man längta så mycket efter en telefon för 7000 som bara är en telefon efter en vecka. På livets skuggsida i skammen lämnas vi ensamma med det som är svårt. Saker försvann uti tomma intet ”vi som människor är som jordens änglar”. Lyssna till ditt hjärta det är fullt av glädje. Livet är gott!
När gör en människa rätt?
När har jag gjort tillräckligt?
- Känner inte att jag är tillräcklig!
- För att känna att vi är någon behöver vi vara någons.

Tillfreds
Tillräcklig
Tillhörig
Finns är det mycket som vi klarar oss utan!!! Vi kan inte tänka, prata eller läsa oss friska vi måste GÖRA. Villighet utan handling är ingen villighet! Ibland är det lättare att känna sig misslyckad än att känna djup sorg. Kontroll och perfektion är tvillingar, dom två hör ihop!

Inga kommentarer: