lördag 20 december 2008

Nödjag

  • Vara duktig
  • Var perfekt
  • Var stark
  • Bit ihop
  • Var tillags
  • Skynda dig
  • Känn dig skyldig.
  • Se glad ut
    Om jag inte är någon måste jag bli någon som andra behöver!Vi är bättre på att bita ihop än att bita ifrån! Detta är också medberoende sidan – jag behöver inte mat, inte sova eller ta hand om mig. Osund styrka vi blir starka på vår egen/andras bekostnad. Lever vi för mycket i skammen finns det en risk att jag upplever att jag är ful, dålig att jag bär något inom mig som är FEL.
    Förbjuden
    Ful
    Fel
    Farlig
    SKAM är själens cancer.
    Sanningen kommer att göra dig fri men först tokig
    . Det finns många sätt att göra känslor fula! Det finns inga positiva eller negativ känslor, känslor bara ÄR och HUR vi använder och hanterar dom.
    Känslor behöver få komma ut annars förgiftar känslorna oss. Hålla i schack – genom att låta känslorna komma ut i medberoende/beroende – ta hand om andra eller droga! Stannar känslorna kvar ruttnar vi och blir sjuka.

Inga kommentarer: