onsdag 31 december 2008

Året som gått.

Året som snart ligger bakom mig som ett minne har inneburit många förändringar i mitt liv. I dag när jag sitter här och skriver och minns tillbaka så kan jag känna tacksamhet. Men det har varit många stunder som varit fylld av rädsla och tankar liknande " detta klarar jag aldrig". Nu när jag lever mitt i resultatet av mina val så är jag glad för att jag fattade MODET i handen och följde mitt hjärta. Jag har fått ett underbart glädjefyllt liv.
Många beslut har varit svåra att fatta och sedan att genomdriva. Det blir alltid känsligt när andra människor på ett eller annat vis drabbas av min val. Men jag kan inte heller låta bli att följa mitt hjärta för att göra andra nöjda och glada. Där något nytt börjar avslutas det gamla. Livet innehåller många avslut men ochså många nystarter. Och jag har gjort en del smärtsamma avslut i handling även om de personer som berördes inte längre finns aktivt i mitt liv så lever dom kvar i min tanke. Det får jag leva med, acceptera och en dag kunna glädjas åt det som vi gav till varandra. De har berikat mitt liv och jag ska minnas dem med ömhet. Nu ser jag fram emot ett nytt år som ligger precis framför mig och ännu inte fötts. Jag undrar vad det för med sig och ser hoppfullt på att 2009 blir ett innehållsrikt år. Tack alla mina vänner som följt mig under 2008. Ni har alla en speciell plats i mitt hjärta.







Inga kommentarer: