söndag 17 augusti 2008

080817

Söndag.......
En arbetsvecka har gått och det var skönt att börja jobba igen.Lika skönt som när jag gick på semester för 5 veckor sedan. Mormor sa jämt en massa kloka meningar, tyvärr har jag glömt många men denna minns jag " det är skönt att vara ledig så länge man har något att gå tillbaka till"!
Den meningen tycker jag innehåller en stor sanning. Skönt med rutiner och roligt att möta alla kollegor igen. Så har ju bilen fungerat hela semestern, om än som den själv vill! Idag var den helt dö, inte ett liv! Toyota, jag säger då det........alla säger att dom bara år och går men denna bara står och står.....så jag kommer inte att köpa en till Toyota under mitt liv. Det är andra gången i år som den bärgas till verkstad! Jag känner mig lurad på det bilköpet och jag betalar en summa varje månad för något som inte går!!!!! My toyota is like a shit!!!! det ska stå på rutan bak!
Försöker se detta ur ett överlevnadsperspektiv - den funkade ju hela semestern!!! hm hm
Regnet hänger i luften och det känns att det är höst. Mysigt för jag gillar hösten och naturens färger, stormar och ruskväder.

Inga kommentarer: