lördag 16 augusti 2008

Fotspår i sanden

En natt drömde jag
att jag vandrade med Herren längs en strand.
Händeleser ur mitt liv framträdde som blixtbelysning
på den mörka himlen.
för varje hänelse såg jag avtryck av två par fötter i
sanden,
mina fotspår
och Herrens.
När den sista händelsen ur mitt liv rullades upp
såg jag tillbaka på spåren i sanden.
Bitvis fanns där endast ett par fotspår.
Jag lade märke till att det var under perioder
då jag haft det som svårast.
detta förbryllade mig
och jag frågade Herren varför det var så.
"Herre, du sade när jag bestämde mig för att följa dig
at du skulle vandra vidmin sida och tala med mig
hela vägen genom livet.
Men nu märker jag
att när jag hade det som svårast i livet
fanns bara ett par fotspår.
Jag förstår inte att du övergav mig
då jag behövde dig som bäst"
Herren viskade;
"Mitt älskade barn, du är dyrbar i mina ögon.
Jag skulle aldrig lämna dig
när du möter motgångar och prövningar.
De gånger du endast såg ett par fotspår i sanden,
det var då jag bar dig."
Författare Margret Fishback-Powers

Inga kommentarer: