tisdag 19 augusti 2008

Du är nog

Du är den perfekta du.
Ingen kan vara bättre du, hur mycket de än försöker.
Det innebär inte att du inte kan bli mer än du redan är.
Det innebär helt enkelt att du inte tävlar med någon.
När du verkligen har accepterat det faktum att du har allt du behöver för att bli dig själv helt och fullt gör du dig fri från en konstgjord identitet som du själv har skapat.
Att vara någon du inte är kräver enorma insatser av energi som skulle kunna användas till någonting mer produktivt.
Eftersom du är unik är budskapet här klart.
Du har något att erbjuda som aldrig kommer att bli möjligt en gång till. Om du inte sätter värde på det är det inte bara en tragedi för dig själv utan faktiskt för hela världen.

Jag är bara en, men ändå är jag en.
Jag kan inte göra allt, men jag kan ändå göra något.
Jag tänker inte vägra göra det något som jag kan.

Inga kommentarer: