onsdag 20 augusti 2008

Följ med flödet...

Vår Högre makt
är GUDS
vilja
och jag är en del av det.
Jag kommer
att veta vad jag förväntas göra
och när jag förväntas göra det.
Att jag tar hand om mig själv
är en naturlig del av flödet.
Det kommer att leda mig från förvirring till klarhet
från att vara ett offer
till att utöva min egen makt.
Det tar mig därifrån jag är
till dit jag är på väg.
Jag lär mig att lita till båda platserna.
Det finns tid för allt.
Tid för
Kapitulation
För att ge efter
Släppa taget
Tid för väntan
Tid för handling
För mjukhet
För fostran
Jag vet när det är TID
Ibland får jag en vision en känsla av vad framtiden bär i sitt sköte
men vägledningen får jag en dag i taget.

GUDS vilja med mitt liv
är att jag ska
Acceptera rådande omständigheter
Ta hand om mig själv
Känna alla mina känslor
Lita på mig själv och på gud
Dra gränser stå för den jag är
Acceptera och fostra mig själv.
Lita till att allt kommer att utvecklas till det bästa
även om det skiljer
mellan GUDS vilja och
min.
Min tacksamhet omvandlar negativ energi till positiv.
När tiden är inne
ska jag få kraften att göra det som är nödvändigt.
Jag får kunskapen och hjälpen
förmågan tillväxten och vägledningen
när tiden är inne.
Om jag inte klarar det så är det inte dags ännu.

Det finns en väg i livet.
Ibland enkel med enkla uppgifter.
Ibland betyder den
att jag ska känna och läka ge och ta emot.
Jag kan välja.

Någonting håller på att hända,
Någonting bra håller på att ta form inom och omkring mig.
Någonting viktigt.
Jag håller på att lära mig mina läxor och jag kommer att fortsätta lära mig.
När tiden är inne
kommer jag att få kraft att göra allt som jag är ämnad att göra.

Smärtan kan vara olidlig.
Jag kan koppla av och följa med flödet
också när det gör ont eller när jag inte är säker på vart det för mig.
Hårda tider varar inte förevigt.
Förvirringen varar inte förevigt.
Jag kommer att få svar.
När jag släpper taget och låter flödet föra mig framåt.
Lita på GUD även när jag känner att jag inte kan det.
När inget känns rätt och allt sker i fel tid.
Alla dagar räknas.
Jag känner känslan och lyssnar till mig själv.

Vad är det mest livgivande jag kan göra just nu?
Lever jag med den utgångspunkten
eller lever jag med utgångspunkten
från att reagera på andras behov?

VISA MIG VAD DU VILL ATT JAG SKA GÖRA OCH HJÄLP MIG ATT GÖRA DET.

Lita på
att jag är varje dag precis där
jag måste vara
och
där det är meningen att jag ska vara.

Jag behöver aldrig göra något som jag inte kan eller klarar av.
Jag behöver aldrig göra något som inte stämmer tidsmässigt.
När tiden är inne gör jag det.

Inga kommentarer: