tisdag 12 augusti 2008

AA programmets 12 löften

1. Vi kommer att känna en ny frihet och en ny lycka.

2. Vi kommer inte att sörja över det förflutna eller behöva stänga dörren om vårt tidigare liv.

3. Vi kommer att förstå ordet sinnesro.

4. Vi kommer att uppleva frid.

5. Oavsett hur djupt vi hade sjunkit kommer vi att upptäcka att vår erfarenhet kan vara till nytta för andra.

6. Känslor av värdelöshet och självömkan kommer att försvinna.

7. Vi kommer att överge intresset för själviska ting och i stället ägna omsorg åt våra medmänniskor.

8. Själviskheten kommer att ge vika.

9. Hela vår livsinställning och livssyn kommer att förändras.

10 .Rädslan för människor och för ekonomisk otrygghet kommer att försvinna.

11.Vi kommer att intuitivt veta hur vi ska handskas med situationer som tidigare gjorde oss osäkra och rädda.

12.Vi kommer plötsligt att uppleva att Gud gör för oss det vi inte kunde göra själva.

1 kommentar:

LinnRules sa...

det är tunga löften, jag vet dirkekt att jag inte kan leva upp till det där.
kanske är det därför jag inte går på AA. men NA har väl liknande löften..

men det blir så svart och vitt med mig, jag är dramatisk. om livet är jobbigt i 5 minuter för mig är jag övertygad om att jag kommer ta mitt liv och så skär jag mig och isolerar mig.
för något som kanske är glömt imorgon...

pratade med perta om dig idag.
jag tycker fortfarande att du ska byta jobb. men jag kan inte tvinga dig. bara tjata på dig så mycket så jag kan, tillräckligt mycket för att kanske få dig att tänka på det. och ibland får man sätta upp höga mål med små korta steg :P