onsdag 13 augusti 2008

Några frågor om glädje,mål och mening.

Att ta ett steg åt sidan och fråga sig själv vart man är på väg – och om det verkligen är dit man vill gå – är en utmärkt startpunkt då man begrundar mål och mening med sitt liv.
Några frågor man kan ställa sig:
Vad ser jag fram emot när jag vaknar på morgonen?
Vad väcker min entusiasm?
Vad vill jag ägan mig åt framöver?
Har jag resurser som inte tas i bruk?
Vill jag nåt mer medans det finns tid?Vad skulle jag göra om jag visste att jag bara hade ett år kvar att leva?
Vilka förändringar skulle jag göra i mitt liv om jag hade så mycket pengar att jag inte längre behövde arbeta?
Vad är livsviktigt för mig och vad kan jag lika gärna vara utan?
Vad skulle jag svara en ung människa som frågade vilka tre saker i mitt liv som jag är stolt över?
Vad skulle jag säga om jag fick tre minuter av bästa sändningstid i tv till mitt förfogande?
Är det något som jag har funderat på att göra men hittills låtit bli?
Vad är mitt nästa steg?

Inga kommentarer: