söndag 23 november 2008

Bekräftelser!

Börja och sluta dagen med dessa bekräftelser.
Bara för idag ska jag respektera mina och andras gränser
Bara för idag ska jag vara sårbar inför någon jag litar på.
Bara för idag ska jag ta emot en komplimang och behålla den i mitt hjärta mer än ett litet ögonblick – jag ska låta komplimangen ge mig näring.
Jag är ett guds barn.
Jag är en värdefull människa
Jag är vacker utanpå och inuti
Jag älskar mig själv ovillkorligt
Jag har lämpligt tilltagen fritid utan att känna skuld.
Jag förtjänar kärlek från mig själv och andra.
Jag är älskad eftersom jag förtjänar att älskas.
Jag är ett guds barn och förtjänar kärlek, sinnesro och välgång.
Jag förlåter mig själv för att jag har skadat mig själv och andra.
Jag förlåter mig själv när jag accepterade sex för att jag behövde kärlek
Jag är villig att ta emot kärlek
Jag är inte ensam – jag är med Gud och altet - jag är hel och god.
Jag är istånd att förändras
Den smärta jag kan känna när jag minns kan inte vara värre än smärtan att veta och inte minnas.

Inga kommentarer: