söndag 16 november 2008

Fromm

Livshelheten –det är det som räknas. Livet måste ju få vara inrättat att det finns plats för människorna i det. Förändring är aldrig lätt. Ökad medvetenhet innebär ökat ansvar. Du kan inte skylla på någon annan. Du väljer själv och du måste stå för dina val inför dig själv.
Är jag den människa som jag vill vara?
Lever jag det liv som jag vill leva?
Vad önskar du dig mest av allt?
Hur vill du leva ditt liv?
”Jag ska gå åt det där hållet, istället för att fastna i alla tänkbara hinder redan från början. Om du fokuserar på målet blir motgångarna inte oöverstigliga. Du kan göra och vara precis vad du vill, för det är med dina tankat som du skapar din verklighet.”
Efter en årsinkomst på 200 000 försvinner det positiva sambandet mellan inkomst och lycka.
När vi väljer något väljer vi bort något annat och det priset måste vi betala!
Konsten är att leva rätt och måttfullt och att hitta meningen och glädjen inom oss själva.

Inga kommentarer: