lördag 8 november 2008

En grådisig dag

Mörkret har lagt sig som ett täcke utanför mitt fönster. Här inne finns små ljuspunkter som lyser upp min värld. Jag trivs och njuter av att vara där jag nu är. Litar på att det är så här det ska vara nu. Livet pågår ständigt och överraskar mig med nya händelser. Det står inte stilla, fast jag gärna vill tro det ibland. Det känns som att jag står vid en korsväg mellan nu och då. Att jag nu valt en ny väg som innebär en massa rädslor för mig. Förändringar som innebär både avsked och nya möten. Möten med andra människor i mitt liv, någon kommer tillbaka från det liv som gått och andra lämnar min väg. En speciell person har tagit plats i mitt hjärta. Jag förstår inte hur det har gått till! Nu finns du där och du har verkligen berört mig. Något som jag aldrig kunde tro skulle hända. Fantastiskt! jag känner verkligen att förändrignes vindar blåser i mitt liv och tar mig med till platser som jag aldrig tidigare fått uppleva. Jag har tillit!

Inga kommentarer: