lördag 22 november 2008

Jag är en person
Jag har bra sidor och inte så bra sidor.
Jag är en människa.
Vilket betyder att jag inte är perfekt, men jag växer och lär mig och det gör mig stolt. Jag har ett förflutet, en historia av en massa erfarenheter som är mina och ingen annans. Vissa av dessa erfarenheter är smärtsamma och jag ska försöka lära av dem. Andra är fina minnen och jag ska minnas dom med ömhet.
Jag är värdefull, mina känslor räknas och jag förtjänar att hålla huvudet högt så länge jag fortsätter att tillfriskna.
Jag skäms inte.
Jag kommer inte att tillåta andra att få mig att skämmas och jag kommer inte att sjunka så lågt att jag får någon annan att skämmas.
Idag vet jag att jag inte är en dålig person. Jag har en massa förbättringar att göra men jag är aldrig dålig.
Jag föddes med samma värde som alla andra och jag kommer inte att tillåta mig att känna mig mindervärdig i dag.
En dag i taget
Njut av stoltheten och skammen kommer att ge vika.

Inga kommentarer: